Google Ads: +3.5x wzrost Conv. Rate

Przedsiębiorstwo działające w Polsce postanowiło przekształcić swoją strategię reklamową, korzystając z potencjału platformy Google Ads. Wprowadzono kilka kluczowych zmian i optymalizacji, które skutkowały imponującym wynikiem. Współczynnik konwersji (Conv. Rate) w okresie 20.09.2021 – 01.01.2022 wynosił 0.56%, natomiast po zastosowaniu nowej strategii w okresie 20.09.2022 – 01.01.2023 wzrósł on znacząco do 1.99%, co stanowi ponad 3.5-krotny przyrost.

analiza konkurencji

Pierwszym krokiem było dokładne zbadanie otoczenia konkurencyjnego. Analiza strategii reklamowych konkurencji pozwoliła zidentyfikować obszary do poprawy, co stało się podstawą dla efektywnej kampanii.

persony

Istotnym aspektem było stworzenie precyzyjnych profili grupy docelowej (persony), reprezentujących potencjalnych klientów firmy. Zrozumienie ich potrzeb i zachowań było kluczowe dla dostosowania treści reklamowych, co wpłynęło bezpośrednio na wzrost konwersji.

mikro i makrokonwersje

Oznaczenie mikro i makrokonwersji odegrała kluczową rolę w zrozumieniu różnych etapów lejka marketingowego i pozytywnie wpłynęło na algorytm Google Ads. Monitorowanie zachowań użytkowników na stronie pozwoliło dostosować komunikaty reklamowe do konkretnych etapów decyzyjnych, co skutkowało zwiększeniem wskaźnika konwersji.

strategia Ustalania stawek

Staranne dostosowanie strategii ustalania stawek do celów kampanii pozwoliło zoptymalizować budżet. Analiza konkurencji i optymalne słowa kluczowe umożliwiły dobranie korzystnych stawek, co pozytywnie wpłynęło na koszty konwersji.

Lejek marketingowy

Struktura kampanii oparta na lejku marketingowym, umożliwiła dostosowanie reklam do konkretnych etapów ścieżki decyzyjnej potencjalnych klientów.

komunikaty i zasoby reklamy

Dopasowane komunikaty do potrzeb klientów i etapów lejka, wsparte atrakcyjnymi treściami i grafikami, odegrały kluczową rolę. Precyzyjne dostosowanie treści reklamowych do grupy odbiorców przyczyniło się do zwiększenia skuteczności kampanii.

Zastosowane USP dodatkowo podkreśliły wyjątkowość oferty firmy, budując silniejszą więź z klientami i wyróżniając ją na rynku.

Podsumowanie

Sukces reklamy tekstowej Google Ads był efektem dokładnej analizy konkurencji, precyzyjnego określenia person, koncentracji na mikro i makrokonwersjach, optymalizacji strategii stawek, klarownych oczekiwań zleceniodawcy oraz zastosowania projektu kampanii bazującego na lejku marketingowym. Dostosowane komunikaty reklamowe i efektywne wykorzystanie zasobów reklamowych przyczyniły się do ponad 3.5-krotnego wzrostu współczynnika konwersji, demonstrując skuteczność nowej strategii marketingowej.

Data publikacji: